627 255 000
Współpraca oparta na zaufaniu
DOMEX IMOLA, 2016
Niestandardowe rozwiązania zastosowane przez IteCom w ramach projektu RS365 w nowym magazynie firmy Domex Imola zapewniają bezpieczeństwo na terenie obiektu. Niektóre z nich służą także do… szkolenia strażaków.
IteCom
Sześć tysięcy punktów dystrybucji w całej Polsce, pięć tysięcy pozycji magazynowych, 25 tys. miejsc paletowych i dostawy realizowane na terenie kraju w ciągu 48 godzin. Z takim rozmachem działa firma Domex Imola. To założone w 1990 r. przedsiębiorstwo dzięki zdobywanemu przez lata doświadczeniu wypracowało sobie pozycję jednego z liderów rodzimego rynku AGD. Dziś współpracuje z dostawcami zarówno z Polski jak i ze świata (m.in. z Egiptu, Jordanii czy Iranu), a w gronie klientów ma i wielkie sieci handlowe (m.in. InterMarche, Piotr i Paweł, Spar czy Społem) i średnie oraz małe sklepy. Ćwierćwiecze działalności zlokalizowanej w wielkopolskim Kąkolewie firmy zwieńczone zostało wmurowaniem kamienia węgielnego pod nowy magazyn. Obiekt którego budowa trwała dziewięć miesięcy powstał w podstrefie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST PARK” w Lesznie.

Do wyboru, do koloru

Domex Imola w nowej lokalizacji świadczy kompleksowe usługi przyjęcia, magazynowania i kompletacji wszelkiego rodzaju produktów. Jest to pierwsze tego typu centrum w regionie, oferujące firmom możliwość przechowywania dowolnej ilości towaru w dowolnym czasie. W celu zapewnienia pełnej kontroli nad łańcuchem dostaw, w przedsiębiorstwie został wdrożony innowacyjny system informatyczny do zarządzania magazynem.

– Dzięki niemu możemy zapanować nad obiegiem towarów pochodzących zarówno z dostaw krajowych jak i zagranicznych. Wiemy jaki produkt został zamówiony, jaki jest na magazynie, jaki jedzie do klienta, a jaki jest w danej chwili zdawany do sklepu. Wprowadzenie tego systemu pozwoliło nam także na wyeliminowanie z obiegu dokumentów papierowych. Wyjątkiem jest tylko dowód dostawy, gdyż większość z naszych partnerów nie jest gotowa na zatwierdzanie go w wersji elektronicznej. Kolejny atut to możliwość koordynacji doboru kolorów i wzorów produktów wysyłanych do klienta. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu zamawiający może je sobie dowolnie określać – mówi Marcin Kuśnierek, prezes firmy Domex Imola.

W zarządzanej przez niego firmie innowacyjny jest jednak nie tylko system spinający pracę magazynu, ale także sposób integracji pozostałych rozwiązań informatycznych i teletechnicznych.

itecom
itecom
itecom

” Miałem do firmy zaufanie. ”

Realizacja tego kluczowego z punktu wiedzenia działalności obiektu w Lesznie zadania została zlecona firmie IteCom. – Współpracujemy od dawna więc miałem do niej zaufanie. Wiedziałem, że jeśli usługa ma zostać wykonana porządnie to warto ją powierzyć właśnie specjalistom z IteCom. Plusem było też to, że zaproponowali oni rozwiązania niestandardowe – wyjaśnia Marcin Kuśnierek.

W nowym centrum magazynowym firmy Domex Imola, IteCom wykonało instalacje systemów: przeciwpożarowego, monitoringu, kontroli dostępu oraz sieci LAN/WiFi, a także przeprowadziło aranżację serwerowni.

Systemy te stanowią kluczowe elementy składające się na układ zabezpieczenia firmy. Zapewnia on ochronę przed pożarami oraz dostępem do obiektu osób niepowołanycha także pozwala sprawować pieczę nad poczynaniami pracowników. Z kolei sieć komputerowa umożliwia personelowi używanie w magazynie wysokiego składowania terminali mobilnych. Realizacja tej usługi stanowiła dla nas nie lada wyzwanie ze względu na fakt iż dla klienta ważna była nie tylko jakość, ale też tempo prowadzenia prac – mówi Bartłomiej Woźniak, Dyrektor Operacyjny IteCom.

Całkowitą nowością jeśli chodzi o obiekty magazynowe jest zastosowany w Domex Imola system przeciwpożarowy. Celem nadrzędnym przy projektowaniu tego typu instalacji jest sprawne wykrywanie i informowanie o zaistniałym niebezpieczeństwie pożarowym w celu zapewnienia właściwej ochrony życia i mienia. Specjaliści firmy szczególny nacisk kładą na przeprowadzenie bardzo dokładnej analizy obiektu, następnie sporządzają indywidualny projekt instalacji, w skład której wchodzą tylko sprawdzone i perfekcyjnie działające urządzenia, gwarantujące bezawaryjne funkcjonowanie przez wiele lat.

Na odbiór zainstalowanego u nas systemu przeciwpożarowego przyjechało aż ośmiu strażaków. Wpływ na to miał fakt, że na obszarze objętym nadzorem miejscowej komendy nikt nigdzie nie wdrażał tak innowacyjnego rozwiązania. W najbliższym czasie na rekonesans obiektu i zapoznanie się z naszym systemem PPOŻ przyjechać ma także reszta ich kolegów. Tym razem jednak już wyłącznie w celach szkoleniowych – wyjaśnia prezes Domex Imola.

I ta sytuacja stanowi chyba najlepszą rekomendację usług świadczonych przez IteCom

itecom
Skontaktuj się nami !
Formularz